Έχοντας προτεραιότ��τα το περιβάλλον αλλά και τους πελάτες της, η Mercedes-Benz το 2013 κατάφερε να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2 του στόλου των νέων επιβατηγών οχημάτων κατά έξι γραμμάρια φθάνοντας στα 134 g CO2/km . Έτσι για την συγκεκριμένη χρονιά η μέση κατανάλωση καυσίμου του στόλου των αυτοκινήτων της κατέβηκε στα 5,4 λίτρα/100 χλμ. με συνολική μείωση 24,7% σε σχέση με το 2007.Η Γερμανική εταιρεία διαθέτει περισσότερα από 50 μοντέλα που εκπέμπουν λιγότερο από 120 γρμ. CO2/χλμ.και άλλα 71 μοντέλα που εκπέμπουν λιγότερο από 130 γρμ.CO2/χλμ.

Οι «πρωταθλητές» της απόδοσης είναι…
η B 180 CDI BlueEFFICIENCY, η οποία καταναλώνει 3,8 l/100 km (98 γρμ. CO2/ χλμ.) και η GLA 200 CDI με 4.3 λίτρα l/100 χλμ.(114 γρμ./χλμ.)
Η νέα C -Class είναι ο ηγέτης στην κατηγορία της. Με κατανάλωση μόλις 4,0 λίτρα /100 χλμ.(103 γρμ./χλμ), η C 220 BlueTEC βρίσκεται πολύ μπροστά από τους ανταγωνιστές της, ακόμα και αν αυτοί έχουν λιγότερο ισχυρούς κινητήρες. Επιπλέον, αναμένονται και άλλες εκδόσεις της C–Class, όπως η C 180 BlueTEC και η C 200 BlueTEC οι οποίες θα εκπέμπουν μόλις 99 γραμμάρια CO2. Η E- Class,στην έκδοση E 300 BlueTEC HYBRID (4.1 l/100 km / 107 g/km) είναι το πιο οικονομικό premium αυτοκίνητο του κόσμου, ενώ η E 220 BlueTEC BlueEFFICIENCY καταναλώνει μόλις 4.4 λίτρα / 100 χλμ.(114 γρμ. CO2). Η Daimler επενδύει κάθε χρόνο περίπου…6.000.000.000 ευρώ στον τομέα έρευνας και ανάπτυξης για τα επιβατικά της αυτοκίνητα – με στόχο την μείωση ακόμα περισσότερο της κατανάλωσης καυσίμου . Υβριδικά μοντέλα όπως η E 300 BlueTEC HYBRID (107 γρμ. CO2) και η S 300 BlueTEC HYBRID (115 γρμ. CO2) καταλαμβάνουν την πρώτη θέση στις κατηγορίες τους, Στο άμεσο μέλλον η C 300 BlueTEC HYBRID θα καταναλώνει μόλις 3,6 λίτρα πετρελαίου/ 100 χλμ.(94 γρμ./χλμ. CO2 ), ενώ η S 500 PLUG-IN HYBRID με 69 γρμ. CO2, (3,0 lt βενζίνης/100 χλμ.) διανύοντας έως και 30 χλμ. με μηδενικές εκπομπές ρύπων, επιτυγχάνοντας έτσι νέο ρεκόρ αποδοτικότητας στην κατηγορία των πολυτελών λιμουζίνων.

Η Daimler όμως έχει μία γκάμα οκτώ ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία ή κυψέλες καυσίμου, όπως το smart fortwo electric drive (συμπ. της έκδοσης BRABUS ), η Mercedes-Benz A-Class E-CELL, η B-Class F-CELL, η SLS AMG Coupé Electric Drive, το Vito E-CELL, το Citaro FuelCell Hybrid, ενώ εντός του 2014 θα δούμε στους δρόμους τη νέα B-Class Electric Drive.

«Με την πρωτοβουλία μας όσον αφορά…
στην οικονομία των μοντέλων μας, στοχεύουμε να ηγούμαστε ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής premium αυτοκινήτων έως το 2020.Χάρη στην κορυφαία τεχνολογία μας, έχουμε ήδη πετύχει ��ους στόχους που έχουν τεθεί όσον αφορά στην αποδοτικότητα: σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες οχημάτων, προσφέρουμε στους πελάτες μας τα οχήματα με τις χαμηλότερες εκπομπές καυσαερίων στην κατηγορία τους» τόνισε ο Thomas Weber, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Daimler AG, υπεύθυνος για το Group Research and Development Mercedes-Benz Cars.

Βαγγέλης Γκούμας