Η αλλαγή της φυσιογνωμίας της A-Class κέρδισε περισσότερους καθώς ξέφυγε από το προηγούμενο πολυμορφικό στυλ της προηγούμενης. Πιο όμορφη, πιο συναρπαστική οδηγικά αποτελεί ένα δυνατό «αστεράτο» παίκτη που μαγνητίζει νεανικότερ�� βλέμματα. Με τον βασικό κινητήρα των 1,6 λίτρων με τα 122 άλογα το πρώτο σπορ premium μικρομεσαίο της φίρμας είναι οικονομικό στην απόκτηση και στην χρήση χωρίς να χάνει το status της πολυτέλειας της φίρμας.

MERCEDES A-CLASS 2.jpg
Φαρδύτερο, χαμηλότερο αμάξωμα με …
ανάγλυφες γραμμές σε όλη την «σιλουέτα» της, με μεγάλη εντυπωσιακή μάσκα και επιθετικά φωτιστικά σώματα, η A-Class με την κουπέ οφθαλμαπάτη στο σβήσιμο της οροφής προς τα πίσω. δείχνει με την πρώτη ματιά τον sportive χαρακτήρα της. Το βασικό είναι ότι όλα αυτά έχουν και ουσία εκτός από… όραμα καθώς εδώ συναντάμε και μια από τις καλύτερες τιμές στην αεροδυναμική (cd 0,27). Περνώντας στο εσωτερικό τα πράγματα είναι εξίσου εντυπωσιακά και το κυριότερο ποιοτικά. Απτή ποιότητα κατασκευής κορυφαίο φινίρισμα και άψογη συναρμογή στο ταμπλό που έχει νεανικό σχεδιασμό και όργανα που ακολουθούν την «πεπατημένη» των πιο σπορ μοντέλων της Mercedes. Από την θέση του οδηγού νιώθεις το χαμηλά τοποθετημένο κάθισμα να σε «αγκαλιάζει» με το τριάκτινο δερμάτινο τιμόνι με τους διακόπτες να αποτελεί προέκταση των χεριών σου, καμία σχέση δηλαδή με το προηγούμενο μοντέλο .Οι υπόλοιποι χώροι για τους επιβάτες κρίνονται ικανοποιητικοί για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου καθώς σε σχέση με την «προγονή «του έχει μήκος 4,92 μέτρα (+454 χλστ )πλάτος 1,78 μέτρα (+16 χλστ.)ύψος 1,43 μέτρα και μεταξόνιο 2,69 μέτρα (+131 χλστ.).Ο χώρος αποσκευών είναι απόλυτα κανονικός σε σχήμα με 341 λίτρα χωρητικότητας που αυξάνονται με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος. Ο εξοπλισμός ασφάλειας και άνεσης είναι πλούσιος από την βασική έκδοση με όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες μεταξύ των οποίων και το ηλεκτρικό χειρόφρενο. Οι κωδικοί όπως «Collision Prevention Assist», που προειδοποιεί τον οδηγό για ενδεχόμενη πρόσκρουση είναι στο βασικό εξοπλισμό, το «Attention Assist», που ανιχνεύει την κούραση του οδηγού αλλά και η οθόνη του συστήματος infotainment σε στυλ iPad είναι κάποια από τα ατού που αναδεικνύουν την σύγχρονη τεχνολογία που διαθέτει.

MERCEDES A-CLASS 3.jpg
Στην «καρδιά» της μικρής Γερμανίδας …
Υπάρχει ο 1.600άρης υπερτροφοδοτούμενος κινητήρα, με άμεσο ψεκασμό που αποδίδει 122 άλογα στις 5500 σ.α.λ. Βασικό προσόν του είναι η «τσιγγουνιά «του σε κατανάλωση καυσίμου χάρη στις οικολογικές εφαρμογές BlueEfficiency μεταξύ των οποίων και του συστήματος Eco Start& Stop με την άψογη λειτουργία του σε όλη την διάρκεια της δοκιμής μας.(μέση κατανάλωση 5,4 λίτρα /100 χλμ. και εκπομπές CO2 128 γραμμ. / χλμ.). Αυτό που εκτιμάς από τα πρώτα χιλιόμετρα είναι η ελαστικότητα και η δύναμη στα χαμηλά που επιβεβαιώνεται και από την τιμή της ροπής των 20,4 χλγμ./1.250 σ.α.λ. Με την βοήθεια του καλά κλιμακούμενου μηχανικού κιβωτίου με τις 6 σχέσεις η μικρή A-Class επιταχύνει με ικανοποιητικούς ρυθμούς με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 9,2 δευτερόλεπτα και με τη τελική ταχύτητα να ξεπερνά ελαφρά τα 200 χλμ./ώρα. Η A-Class στον δρόμο παρουσιάζει μια μεγάλη σταθερότητα στις ευθείες και με υψηλές ταχύτητες με ποιότητα κύλισης που παραπέμπει στα ακριβότερα μοντέλα. Η ρύθμιση των αναρτήσεων ισορροπεί ανάμεσα στην άνεση και στην σπορ συμπεριφορά με τους επιβάτες να αισθάνονται σε μικρό όμως βαθμό τις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Το αναβαθμισμένο ΕSP περιορίζει την τάση υποστροφής χάρη στην δυνατότητα του Extended Traction Control .Το τιμόνι με πιο κοντή κρεμαγιέρα «κόβει» σωστά στις στροφές, ενώ έχει γίνει πιο επικοινωνιακό και μεταφέρει με ικανοποιητικό τρόπο πληροφορίες. Τα φρένα αποδείχθηκαν δυνατά και αποτελεσματικά ακόμη και μετά από παρατεταμένη χρήση. Σε τελική ανάλυση η πιο «μικρή «έκδοση της A-Class είναι σαφώς πιο συναρπαστικό αυτοκίνητο που σου «φτιάχνει» την διάθεση με την σχεδίαση του διαθέτοντας και ένα «αστέρι» με όλη την σημασία της λέξης. Για να την αποκτήσεις χρειάζεσαι να διαθέσεις 23470 ευρώ, τιμή με απόσυρση.

Βαγγέλης Γκούμας