Ο ένας εκ των ληστών του ΑΤΜ της Γεωπονικής εξηγεί μέσα από τις φυλακές του Κορυδαλλού, με κείμενο του σε γνωστή ιστοσελίδα του αντιεξουσιαστικού χώρου, τον λόγο που προέβη σε αυτήν την πράξη. Όπως λέει λοιπόν, πήγε να κλέψει για τις ανάγκες της καθημερινής του διαβίωσης, καθώς «ήταν μια συνειδητή επιλογή να αρνηθώ τη σύγχρονη μορφή εργασίας».

Υπενθυμίζεται ότι οι δύο δράστες επιχείρησαν να σηκώσουν το χρηματοκιβώτιο του ΑΤΜ της Εθνικής τράπεζας στη Γεωπονική Σχολή Αθηνών, στις 10 Μαΐου. Λόγω βλάβης όμως στο μηχανάκι τους αναγκάστηκαν να φύγουν με τα πόδια με αποτέλεσμα ο 25χρονος να εντοπιστεί από φύλακα της σχολής και να συλληφθεί από αστυνομικούς.

Αποσπάσματα από το κείμενό του

« […] Δυστυχώς όμως μια βλάβη στο όχημα μας και ο υπερβάλλοντας ζήλος των φυλάκων του Γεωπονικού Πανεπιστημίου, που έθεσαν τα χρήματα της τράπεζας πάνω από την ασφάλεια των ανθρώπων που υποτίθεται ότι προστατεύουν, μας καθυστέρησαν, κάτι που είχε ως συνέπεια τη διαφυγή μας με τα πόδια.

Αρκετά λεπτά αργότερα εντοπίζομαι τυχαία από φύλακα του πανεπιστημίου ο οποίος δίνει σήμα στους αστυνομικούς που είχαν εισέλθει εντός του Γεωπονικού. Ακολουθεί καταδίωξη όπου και συλλαμβάνομαι.

Στη συνέχεια οδηγούμαι στη ΓΑΔΑ όπου αρνούμαι να συνεργαστώ με τους μπάτσους. Μου αποσπάται παράτυπα DNA με τη βία, ενώ αποτυπώματα δεν κατορθώνουν να μου πάρουν παρά τις "θερμές" προσπάθειές τους. Μετά από 5 μέρες κράτησης στη ΓΑΔΑ οδηγούμαι στις φυλακές Κορυδαλλού. Ταυτόχρονα επιχειρείται από τον μιντιακό οχετό η δημιουργία κλίματος γύρω από την υπόθεση μου, μόνο και μόνο επειδή ο αδερφός μου είναι αναρχικός, έγκλειστος στις φυλακές τα τελευταία 4 χρόνια.

Ο σύγχρονος τρόπος διαβίωσης στις καπιταλιστικές μεγαλουπόλεις, τρέχει με ρυθμούς φρενήρεις και απαιτεί ανθρώπους έτοιμους να ακολουθήσουν τα κονσερβοποιημένα πρότυπα που πλασάρει. Ο χρόνος τεμαχίζεται και επιβάλλεται. Η κοινωνική ανέλιξη, το υπέρτατο καπιταλιστικό όνειρο, δημιουργεί τους είλωτες της εποχής μας. Ο σύγχρονος Καιάδας άλλωστε δεν "υποδέχεται" προβληματικά παιδιά, αλλά ολόκληρες κοινωνικές τάξεις που δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν σε αυτούς τους ρυθμούς. Μπορεί στα χρόνια της κρίσης οι ψευδαισθήσεις της μεγάλης ζωής να καταρρέουν, η ουσία όμως παραμένει ίδια.

Εντός της νεοφιλελεύθερης νεωτερικότητας οι ανάγκες μας, τα θέλω μας, ακόμα και ο ίδιος μας ο χρόνος προκαθορίζεται και κατανέμεται από άλλους για εμάς. Στα πλαίσια αυτά η εργασία είναι μία συνθήκη καταναγκαστική. Ενας εκβιασμός αυτών που κατέχουν τον πλούτο σε όσους είναι αναγκασμένοι να πουλήσουν την εργατική τους δύναμη για να βγάλουν τα προς το ζην. Ένας εκβιασμός που όλοι μας λίγο ή πολύ έχουμε έρθει αντιμέτωποι, αλλά στη συγκεκριμένη φάση της ζωής μου επέλεξα να τον αρνηθώ, γνωρίζοντας το κόστος των επιλογών μου.

Τα χρήματα της ληστείας λοιπόν προορίζονταν για να καλύψουν τις ανάγκες της καθημερινής μου διαβίωσης. Ηταν μια συνειδητή επιλογή να αρνηθώ τη σύγχρονη μορφή εργασίας που θέλει τον άνθρωπο ως πειραματόζωο στα χέρια του εκάστοτε εργοδότη, να αρνηθώ την τυραννία του ξυπνητηριού, το επικριτικό βλέμμα του αφεντικού, τις καθημερινές προσβολές, τις "φιλικές παραινέσεις" για μεγαλύτερη παραγωγικότητα και γενικότερα τη ρομποτοποιημένη καθημερινότητα του εργαζόμενου στα πλαίσια της καπιταλιστικής βαρβαρότητας […]»

Tags: