Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι άνθρωποι, ιδίως από τον χώρο της σόου μπιζ στρέφονται στην χορτοφαγία! Πολλοί σταρς του Χόλυγουντ όπως η Νάταλι Πόρτμαν, η Έλεν Ντε Τζένερις, η Ρούνεϊ Μάρα, η Μισέλ Φάιφερ, η Χοακίν Φοίνιξ και πολλοί άλλοι έχουν βγάλει από τη διατροφή τους το κρέας, ενώ το παράδειγμά τους έχουν ακολουθήσει και διάσημοι της ελληνικής σόου μπιζ όπως η Ελεονώρα Μελέτη, ο Θανάσης Ευθυμιάδης, η Ματθίλδη Μαγγίρα, η Καίτη Γαρμπή και αρκετοί άλλοι.

Πολλοί λένε πως η χορτοφαγία είναι μόδα και θα περάσει χωρίς να τους περνά από το μυαλό πως ίσως είναι μία συνειδητή επιλογή. Έξι μήνες που έχω κόψει το κρέας, δεν το έχω κάνει επειδή «φοριέται» πολύ αλλά επειδή δεν θέλω οι απολαύσεις μου, ακόμα και οι διατροφικές να έχουν κάποιο θύμα. Το κρέας δεν μου άρεσε ποτέ ιδιαίτερα ούτως η άλλως αλλά όταν συνειδητοποίησα πόσο βάρβαρα και βάναυσα φέρονται στα ζώα μέσα στα σφαγεία, πήρα την απόφαση να μην ξαναβάλω νεκρή σάρκα στο στόμα μου.

H αίσθηση πως τρώω κάτι που δεν ήταν άψυχο αλλά ένα συναισθανόμενο πλάσμα με έκανε να ντρέπομαι. Ο καθένας βέβαια έχει δικαίωμα να βάζει στο πιάτο του και στο στομάχι του ό, τι θέλει. Οι κρεατοφάγοι συνήθως λένε πως το κρέας είναι απαραίτητο για τον οργανισμό αφού αποτελεί πλούσια πηγή σιδήρου και έχει πρωτεΐνες. Η αλήθεια είναι πως έχει αρκετές θρεπτικές ουσίες ωστόσο οι περισσότεροι προβαίνουν σε υπερβολική κατανάλωσή του. Η συχνή κατανάλωση κρέατος μέσα στην εβδομάδα έχει καταστροφικές συνέπειες για τον οργανισμό.

Εκτός από το ηθικό κομμάτι, η κατανάλωση λιπάρου κρέατος  (πχ γύρος, burger κλπ) αυξάνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου, τα κορεσμένα λιπαρά οξέα που περιέχονται στο ζωικό λίπος είναι υπεύθυνα για την εμφάνιση  αθηρωματικών πλακών στα αγγεία.  Οι πλάκες αυτές φράσσουν  τα αγγεία οπότε δεν μπορεί να περάσει το αίμα. Το αποτέλεσμα; Έμφραγμα ή εγκεφαλικό.

Αντίθετα μία διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά, με αντικατάσταση των ζωικών  κορεσμένων λιπών από ακόρεστα  ωφελεί την καρδιά, τα αγγεία και προσφέρει μακροζωία  . Είναι η λεγόμενη μεσογειακή διατροφή με το άφθονο ελληνικό μας ελαιόλαδο.

Σήμερα αποτελεί τη διατροφική επιλογή των περισσότερων σταρς που θέλουν  να ζήσουν  περισσότερο και καλύτερα!

Σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία της Αμερικανικής Γαστρεντερολογικής εταιρίας η  συχνή κατανάλωση του κρέατος συνδέεται άμεσα με την εμφάνιση καρκίνου του εντέρου.  Οι ειδικοί  προειδοποιούν ότι η εβδομαδιαία κατανάλωση κρέατος δεν πρέπει να ξεπερνά τα 500γρ.

Αρκετές πανευρωπαϊκές μελέτες που έχουν γίνει κατά καιρούς για την διατροφή και τον καρκίνο, έδειξαν πως όσοι έτρωγαν περισσότερες από δύο μερίδες από 80γρ. κόκκινου κρέατος την εβδομάδα, είχαν 30% περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξουν καρκίνο του εντέρου. Παράλληλα το κρέας όχι μόνο δεν βοηθά τα οστά αλλά Η ΚΑΤΑΧΡΗΣΗ του ΕΠΙΤΕΙΝΕΙ την οστεοπόρωση. Αντίθετα τα φυλλώδη λαχανικά που τρώνε οι χορτοφάγοι είναι πλούσια σε ασβέστιο. Αν έχετε πόνους στη μέση η μείωση του κρέατος θα σας βοηθήσει να τον αντιμετωπίσετε. Οι πόνοι στη μέση, ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ, δεν ξεκινάνε από τα οστά όπως πιστεύουν οι περισσότεροι, αλλά από ΑΠΟΦΡΑΓΜΕΝΕΣ, ΘΡΟΜΒΩΜΕΝΕΣ αρτηρίες. Αν λοιπόν η χοληστερίνη μας είναι αυξημένη, η γλοιότητα του αίματος αλλάζει και προκαλούνται πολλές φορές άλγη στη μέση ή σε  άλλες αρθρώσεις γιατί το αίμα δε μπορεί να περάσει ελεύθερα.

Όπως επισημαίνει η παιδίατρος-αναπτυξιολόγος Δρ Ελένη Δουλιανάκη, "μπορούμε να λάβουμε τις  απαραίτητες ημερήσιες πρωτεΐνες αντικαθιστώντας το  κρέας με  γαλακτοκομικά προϊόντα(σ.σ: γάλα, ΤΥΡΙ, γιαούρτι), τροφές δηλαδή πλουσιότατες σε ασβέστιο!!! Επίσης  τα απαραίτητα ιχνοστοιχεία  (πχ σίδηρο) μπορούν να ληφθούν από όσπρια, λαχανικά, φρούτα και  ξηρούς καρπούς.

Τα μανιτάρια, οι κόκκινες πιπεριές, τα αμύγδαλα, το μέλι και τα σύκα είναι μερικοί από τους "θρεπτικους θησαυρούς" ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗΣ ΜΑΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ.

Παράλληλα, η ΠΑΙΔΙΑΤΡΟΣ τονίζει πως η χορτοφαγική διατροφή δεν ενδείκνυται για παιδιά ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΥΣ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ηλικίες που ο οργανισμός και ο  εγκέφαλος του παιδιού αναπτύσσεται. Το κόκκινο κρέας ΕΧΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΗΜΑΣΙΑ..κι ακόμα μεγαλύτερη σημασία έχει η αποφυγή του έτοιμου φαγητού.